Sommer Salat med Avocado og Fersken

Før jeg gir min oppskrift for denne sommer salat med avocado, vil jeg fortelle dere om mine 'bondebønner'. Jeg liker å bruke forskjellige grønnsaker og ingredienser i mine oppskrifter. Jeg tror kroppen trenger forskjellige kilder av mineraler og vitaminer. Derfor i vår plantet jeg flere 'bondebønner'. Disse bønner er veldig velsmakende og rik på mineraler og vitaminer. For vegetarianere er bønner et viktig proteintilskudd. Men dessverre har jeg ikke sett bondebønner her i Norge. I dag Her er en bilde av min bønner som blomstrer nå! :-) Er de ikke fine? De lukter også fantastisk! :-D


Ok, nå er tid for avocado sommer salat. En veldig fin og fersk salat med en av sommer frukter: Fersken! :-)

Passer for 2 personer
Tid: Det tar ca. 15 minutter

Du trenger:
  • 1 stor Fersken - skrelt og skjært i terninger
  • 1 Avocado - skrelt og skjært i terninger
  • 3 Cherry tomater - skjært i små terninger
  • 1 Vårløk - skjært i svært tynne skiver 
  • 1 liten fersk Chili - finhakket 
  • 3 ss fersk Sitronsaft 
  • 1 ss Oliven Olje
  • 1/2 ss tørket Mynte 
  • Salt og sort Pepper - etter smak
Slik gjør du:
  1. Bland alle ingrediensene og sett i kjøleskapet til avkjøling i minst 15 minutter. 
Enjoy! :-) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar