Koreansk Nudler Kimchi Suppe


Nå kom endelig snøen! Det er utrolig fint og pent! Alt er hvit! Og jeg synes at det er ingenting bedre en rask og velsmakende nudler suppe på slik dager. Jeg sitter ved siden av peisen og trives min nudler suppe. Denne koreansk kimchi suppe er min favoritt hurtig lunsj (eller middag) om vinteren. Hvis dere liker japansk eller koreansk mat, dere skal alltid ha sesam olje og soya saus hjemme. Fordi de er veldig viktige ingredienser i asiatiske oppskrifter. I denne oppskriften trenger vi også kimchi. Jeg lager min egen kimchi, men dere kan kjøpe den fra invaderer butikker. Hvis dere ikke liker eller ikke har kimchi, kan lages uten kimchi også. Bare bruk mer chili flake is suppe. Den blir uansett godt og kansje ekstra godt med kimchi. Ok, let's start!


Det passer for 1 person
Tid: Det tar ca. 15 minutter
Du trenger:
  • 1 pakke Nudler 
  • 1 kopp Kål Kimchi - skjært i små biter 
  • 1 egg - stekt i smør 
  • 1/2 kopp fersk Spinat 
  • 2 ss organisk Soya Saus - jeg bruker organisk soya saus med smak av Shiitake sopp
  • 1 ss Sesam Olje 
  • 1 ts Chili flake 
  • 1 ts Eddik  
  • 1 ts Sukker 
  • 2 ts Kimchi saus (fra kimchi glassen) 
  • 1 kopp kokt Vann
Slik gjør du det:
  1. Kok nudler i vann, skyll og sett til side.
  2. Bland i en bolle alle ingredienser inkludert nudler og unntatt egg. 
  3. Topp med egg og dryss litt chili flake. 

Enjoy! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar