Bringebær og Balsamikoeddik Saus

I dag var en herlig vær, så jeg gikk for en løpetur. Å løpe ute i naturen er en av mine gleder. Jeg føler meg fri og glad som en fugl. Grønne gårder, hester som løper, folk som smille, og sommer blomster og frukter her og der, alt bidra til en fantastisk utsikt, når jeg løpe :-D

Fantastisk løpe spør



På vei tilbake hjem, plukket jeg fine vild bringebær. Bringebær smaker litt sur og derfor er fantastisk i saus. Så, jeg laget en fin sommer salat og bringebær saus for middag. Salat er best på sommeren og denne saus gir salaten ekstra smak!


Det tar ca. 10 minutter

Du trenger:

  • 1/2 kop Bringebær
  • 1/4 kop Balsamikoeddik
  • 1/4 kop Oliven Olje
  • 1 ss lys Syrup 
  • 2 ts grov Sennep
  • 1 Hvitløksfedd - knust
  • Salt og svart Pepper - etter smak
  • 1 ts Worcestershire saus (valgfritt)

Slik gjør du:

  1. Hell ingrediensene i en skål. Bland dem vel med en stavmikser. 
Enjoy! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar