Portobello Sopp og Egg


I dag skinte endelig sola etter flere dager med regn! Jeg gikk derfor på en kort spasertur og på vei hjem gikk jeg innom matbutikken. I butikken fikk jeg øye på fine ferske Portobello sopp, og da tenkte jeg; de kommer på dagens meny! Portobello sopp er ikke bare deilig, men også rik på vitamin B og en god kilde til protein. De er også veldig lave i kalorimengde, så Perfekt middag! Jeg tenkte først å tilberede soppen med egg, men så kom jeg til at litt bacon ville gi ekstra smak! Men de som ikke spiser kjøtt, kan ha det uten bacon ( for eksempel med brun saus). Jeg tilsatte ikke salt til soppen, fordi jeg brukte bacon og krydret ost, da jeg lagde maten. Ok, let's start! :)


Tid: Det tar ca. 30 minutter

Du trenger:
  • 2 store Portobello Sopp -  stilken fjernes og resten av soppen rengjøres
  • 2 Egg
  • 2 ss små biter stekt Bacon
  • 1 halv Avocado - most
  • 1 ss Kremost - Jeg brukte krydret kremost
  • 1/2 ts Rosmarin
  • 1/2 ss grov Sennep
  • 2 ss Balsamikoeddik
  • 1/2 ss Oliven Olje
Slik gjør du:
  1. Mariner soppen med oliven olje, balsamikoeddik, sennep, og rosmarin.
  2. Varm opp ovnen til 180 C. 
  3. Bland avocado, bacon, og kremost. Blandingen legges inn i den marinerte soppen. 
  4. Kakk ett egg i hver sopp.
  5. Sett soppen i ovnen i 20 minutter eller til eggene er stekt slik dere liker.
Enjoy! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar