Alfredo Pasta med Kantarell Sopp


Jeg elsker høst, når sola skinner! Gul, rød, og grønn trærne med en blå himmel på bakgrunn! Helt fantastisk!  Jeg begynte dagen med meditasjon og Kundalini Yoga før å begynne med hverdags jobben og nå skal jeg bake en super god middag!  Men før å gi oppskriften, skal jeg si en ting om Kundalini yoga: det er helt fantastisk (men man skal finne rett instruktør!). Kundalini yoga gir positiv energi og er avslappende og har stor fokus på pust! Å puste riktig og dyp for flere minutter per dag er en viktig måte å ha bedre helse og mer energi. Unlike a cup of coffee that brings you up and brings you down, yoga gives you energy for the whole day!

Ok, nå skal vi begynne med matlaging! Denne Alfredo pasta med kantarell sopp er helt fantastisk. Jeg elsker alfredo pasta. Jeg tenkte å blande den med kantarell sopp for å ha en smak av høst! :-) Let's start!



Tid: Det tar ca 35 minutter
Passer for 2 personer
Du trenger:

  • 300 g Pasta
  • 200 g Kantarell Sopp
  • 2 ts Smør - til steking
  • 2 Hvitløkfedd - finhakket
  • 1/2 kopp mat Fløte
  • 100 g Blå Ost eller Geitost
  • 1/4 kopp Parmesanost
  • 1 stor grillet Paprika - hakket
  • 2 ts malt Basilikum
  • 2 ts malt Persille 
  • Salt og Pepper - etter smak
Slik gjør du:
  • Kok opp en stor gryte med lettsaltet vann. Tilsett pasta, kok opp igjen til pastaen er myk (20 minutter). Renne av pastaen og sett til side.
  • Varm i mellomtiden smør i en stekepanne over middels varme, Ha i hvitløk og stek i ca 3 minutter. 
  • Tilsett soppene i stekepannen og stek i ca 5 minutter. 
  • Tilsett geitost, parmesanost, fløte, paprika, basilikum, persille, salt og pepper til soppene og bland vel til osten er smeltet. 
  • Tilsett sopp-blandingen til pasta og bland og server straks. 
Enjoy! :-) 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar