Granateple Havregrøt med Mørk Sjokolade


For meg en varm og lett frokost er en viktig del av start på dagen om vinteren (vel rett etter meditasjon og av og til litt Yoga eller Qi Gong). Jeg er veldig glad i granateple og er veldig glad at nå er granateplesesongen igjen. Så denne granateple havregrøt er en av mine frokost-favoritter. Jeg bruker også 80% mørk sjokolade biter og chia frø som gir meg ekstra energi for å begynne en ny dag, og er en herlig kombinasjon! Ok, Let's start!



Passer for 1 - avhengig av hvor mye dere spisser frokost!
Tid: Det tar ca 10 minutter

Du trenger:
  • 2/3 kopp lettkokt Havre 
  • 2/3 kopp kokt Melk 
  • 1/3 kopp Granateple flekker 
  • 1/2 ss brun Sukker 
  • 1 ss små biter av mørk sjokolade
  • 1 ts Chia Frø - valgfri 
Slik gjør du:
  1. Bland kokt melk og havre og kok i ca 2 minutter og slå av varmen. 
  2. Bland alle andre ingredienser til havre-blandingen. Serveres i en skål. 
Enjoy! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar