Hjemmelaget BBQ Saus


Vel, en natt hadde jeg lyst på BBQ-saus (for min hamburger) og vi hadde ikke den hjemme. Så tenkte jeg å lage sausen meg selv. Jeg gikk gjennom forskjellige oppskrifter for å finne en veldig god og lett BBQ-saus oppskrift. Og endelig fant denne oppskriften. Denne saus passer bra for meg: rask og velsmakende! Å være ærlig, til denne kvelden visste ikke jeg at det er så enkelt å lage en velsmakende grillsaus hjemme (eller enda bedre og sunnere saus med hensyn til at hjemmelaget saus er uten konserveringsmiddel!). :-)
OK, Let's start! 
Utbytte: ca 3 kopper 
Tid: det tar ca 10 minutter

Du trenger:  

  • 1 kopp brunt Sukker
  • 1 1/4 kopp Ketchup
  • 1/2 kopp Rødvinseddik (Hvitvin eddik vil også fungere!)
  • 2 ss Worcestershire Saus
  • 2 1/2 ts Sennep
  • 2 ts malt Paprika
  • 1 1/2 ts Salt
  • 1 ts svart Pepper
  • 1/2 ts malt Kajennepepper 
Slik gjør du:
  1. Mål og tilsett alle ingrediensene til en stor skål og visp godt til sukker er oppløst og krydder er grundig fordelt.
  2. Kok blandingen over middels varme i 6 minutter. Serveres straks eller dekk og lagre i kjøleskap!
Enjoy! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar