Garam Masala Krydder - En lett oppskrift

Jeg vet det ikke alltid er mulig å kjøpe alle asiatiske krydder og ingredienser her i Norge, men heldigvis er det mulig å lage mange selv. Jeg vil dele noen oppskrifter her!

'Garam Masala' er en indisk krydderblanding. Jeg har funnet denne oppskriften i en engelsk blogg og den passet min smak! Jeg vet ikke om det er helt det samme som originalt Garam Masala, men det fungerer!

Ok, let's start!

Du trenger:
  • 1 ss malt Spisskummen
  • 1 1/2 ts malt Korianderfrø
  • 1 1/2 ts malt Kardemomme
  • 1 1/2 ts malt svart Pepper
  • 1 ts malt Kanel
  • 1/2 ts malt Nellik
  • 1/2 ts malt Muskat
Slik gjør du:
  1. Bland alle ingrediensene godt og hell blandingen i en krukke. Krydderet lagres et kjølig og tørt sted.

  




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar