Grillet Aubergine og Yoghurt Dipp

I dag fikk jeg endelig prøve gasskomfyren min! Det var helt fantastisk. Det er flere ting som bare smaker mye bedre tilberedt på gasskomfyr! Jeg grillet aubergine, som er min favoritt blant grillede grønsaker. Det lukter så god med litt røyk-lukt! Dere kan grille auberginen for denne oppskriften på grillen eller i ovnen (i min oppskrift brukes ovnen). Dippen er fantastisk med tortillachips, eller som saus på hamburger og smørbrød. 


Tid: Det tar ca. 40 minutter

Du trenger:
  • 1 stor aubergine med skall
  • 2 hvitløksfedd - knust
  • 2 kopper Yoghurt
  • Salt og sort Pepper - etter smak
Slik gjør du:
  1. Vask auberginen og stek den i forvarmet ovn ved 210 C i ca. 30 minutter eller til den er helt kokt og mør. 
  2. Del auberginen i to, grav ut innmaten og ha den i en kjøkkenmaskin.  
  3. Ha yoghurt og hvitløksfedd i kjøkkenmaskinen sammen med aubergine-innmaten. Kjør til du har en jevn røre, og krydre med salt og pepper etter smak. 
  4. La yoghurt-blandingen hvile i kjøleskapet i minst 15 minutter før servering. 
Enjoy! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar