Koreansk Kylling Teriyaki - Yangnyom Tak


I går begynte jeg dagen med litt meditasjon på veranda. Jeg satt der og drakk min grønn te og så på naturen og hørte på fantastisk 'Erhu' musik mens prøvde å være 'mindful'. Det var fantasktisk! Jeg fikk masse god energy! Å gjøre meditasjon og litt daglig body-mind trening er en av mine gleder. Alle tenker at å gjøre meditasjon betyr å gjøre noe spesiel eller noe 'mambo jambo'. Men meditasjon betyr, rett og slett, å være 'in the state of stillness'. Og det hjelper å fokusere bedre og redusere stress, også å være tilstede. Jeg liker asiatisk filosofi om 'mindfulness' og 'meditasjon' og lese mye om det. Etterpå tenkte jeg at dagens meny også vil være asiatisk mat i dag :-D

Denne kylling teriaki er en koreansk hovedrett. Jeg brukte ikke 'pepper paste' som er en koreansk ingrediens og jeg kunne ikke finne her. Men kyllingen ble fantastisk uansett.
Viktig: Jeg anbefaler at marinert kylling står minst 30 minutter i kjøleskapet før begynne å steke den. Så kyllingen blir mer velsmakende. OK, let's start!



Tid: Det tar ca. 30 minuter

Du trenger:
  • 2 stor Kylling bryst - skjær i 3x3 cm kuber
  • 6 ss Soyasaus
  • 4 ss mørk Syrup eller Brunt sukker 
  • 2 ss Ketchup saus
  • 2 ss Eddik
  • 1/2 kop kjært Løk
  • 1 Hvitløksfedd - knust
  • 1 ts Rød Pepper 
  • 1 ss Olje
Slik gjør du:
  1. Bland ingredienser (unntatt olje og kylling) i en bolle for å lage teriyaki saus.
  2. Tilsett kylling i saus-blandingen og bland vel. La kyllingen avkjølt i kjøleskapet i minst 30 minutter.
  3. Tilsett olje i en stekepanne over middels varme og tilsett kylling-blandingen og stekes til kyllingen er brun.
Kan serveres med ris og stekt grønnsaker i teriyaki saus. Enjoy! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar